Det beror ju lite på vad man är ute efter. Har själv bott på ett hotell som heter Hotell 11 som ligger på Eriksberg (bodde även i lägenhet på Eriksberg under ett år), där är det lugnare än mitt inne i stan men det medför också att man måste ta buss in till stan som går ungefär varje kvart om inte oftare.
Att göra, jag försöker hinna med att ta en promenad längs Hagas gator - finns massa fik där också! =) Äta glass från Lejonet och Björnen (super god), finns bland annat på Mondo cafe och glassbar men finns även på andra ställen. Fika i vattentornet på Guldheden (nära Sahlgrenska). Besök i Botaniska trädgården och se alla vackra växter. Är man i Botaniska är det inte långt till Slottskogen där det finns en del djur och fåglar att titta på och insupa atmosfären. Dessutom så finns där en minigolfbana som är mycket populär och naturtrogen. Det tråkiga med den är att man måste boka i förväg, tror att man måste ha bra framförhållning så därför har jag aldrig spelat där.
Blev nästan en uppsats detta men det är några tips i alla fall...
1 kommentar:
Det beror ju lite på vad man är ute efter. Har själv bott på ett hotell som heter Hotell 11 som ligger på Eriksberg (bodde även i lägenhet på Eriksberg under ett år), där är det lugnare än mitt inne i stan men det medför också att man måste ta buss in till stan som går ungefär varje kvart om inte oftare.
Att göra, jag försöker hinna med att ta en promenad längs Hagas gator - finns massa fik där också! =) Äta glass från Lejonet och Björnen (super god), finns bland annat på Mondo cafe och glassbar men finns även på andra ställen. Fika i vattentornet på Guldheden (nära Sahlgrenska). Besök i Botaniska trädgården och se alla vackra växter. Är man i Botaniska är det inte långt till Slottskogen där det finns en del djur och fåglar att titta på och insupa atmosfären. Dessutom så finns där en minigolfbana som är mycket populär och naturtrogen. Det tråkiga med den är att man måste boka i förväg, tror att man måste ha bra framförhållning så därför har jag aldrig spelat där.
Blev nästan en uppsats detta men det är några tips i alla fall...
Skicka en kommentar